Interjú Tapolcai Zsuzsannával

Már a KREA - Kortárs Művészeti Iskola idén végző divattervezőinek bemutatóján felfigyeltem Tapolcai Zsuzsanna kollekciójára, mely azonnal nagy kedvencem lett.

 

Tapolcai diplomakollekciója még a kísérletezésről szól, ellenben már most látszik az az erős látásmód a fiatal lány munkáin, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy sikeres márkává nője ki magát a Zsuzsanna leendő márkája. A tehetség, és a kreativitás mellett nagyon fontos a tapasztalat szerzés és az alázatos munka is, épp ezért a friss diplomás tervezőnő jelenleg a MEI KAWA csapatát erősíti, ahol a legjobbaktól lesheti el a magyar szakma csínját-bínját. 

Többeteknek ismerős lehet a képeken látható esődzseki, nem véletlenül, hiszen nemrég a saját stílusomra formáltam e Tapolcai darabot (itt), ami olyan jól sikerült, hogy a héten ezen szettem a Marie Claire heti legjobbjai közt landolt (itt), amit ezúton is köszönök a magazin szerkesztőinek. 

 

11721285_952380814829855_1422061166_n.jpg

 

Mikor döntötted el, hogy divattervezéssel szeretnél foglalkozni? Mindig is ez volt az álmod?

A gimnáziumban, amikor már egyre többet gondolkodtam rajta, hogy mivel szeretnék foglalkozni később, érdekelt a divat és azt éreztem, hogy izgalmas és folyton megújuló munkát akarok majd végezni, persze sok mindent nem tudtam arról hogyan is működik ez az egész pontosan… Gyerekkoromban zsoké szerettem volna lenni.


Miért a férfi vonalat választottad? Érdekesebbnek tartod?

A férfi ruházat iránti érdeklődésem egy iskolai feladattal indult, munkaruházati projekt volt, párban kellett dolgozni, férfi és női dolgozók részére is kellett tervezni, úgy osztottuk fel a feladatokat, hogy én terveztem a férfi ruhákat a csoporttársam pedig a nőit, ez második év végén volt. A feladat után egyre többet szerettem volna tudni a férfi ruházatról és jelentkeztem a MEI KAWA márkához, azóta ott dolgozok gyakornokként. Nagyon érdekesnek tartom, szerintem teljesen másféle gondolkodást igényel tervezéskor és persze kivitelezéskor technológiai megoldások terén is más, mint a női ruházat. Sok lehetőséget rejt magában, de szerintem kihívás is olyat tervezni, ahol egyensúlyban vannak a különleges, újító elemek a hordhatósággal és kényelemmel.

 

Hogyan látod a hazai férfiak öltözködési szokásait? Mit javítanál rajtuk?

Úgy látom, hogy nem elég bátrak, az újdonságokat külföldön könnyebben felveszik a férfiak, itthon nem, vagy csak később, jelennek meg ezek a trendek az utcákon.

 

11753752_952380818163188_471364083_n.jpg

Fotós: Donka Panna
Haj. Pásztor László
Smink: Magyar Eszter
Modellek: Balázs, Kevin @WAM

 


Szerinted mi az a pár alapdarab, ami egyetlen férfi szekrényéből sem hiányozhat?

A zakó, ma már sportos és elegáns szett része is lehet és szerintem egy nagyon időtálló darabja a férfi ruhatárnak.

 

Hogyan született meg debütál kollekciód? Milyen volt együtt dolgozni Anda Emíliával?

A diploma kollekciómban sok még a kísérletezés, foglalkoztam benne anyagmanipulációval: megtudtam, hogy létezik olyan impregnáló fólia, amit hő segítségével egy plusz rétegként fel lehet vinni a textilre, így jött létre az esődzsekik alapanyaga, a mintájukat pedig régi falfestő hengerek segítségével készítettem . A végeredmény nem egy mosható és mindennapi hordásra alkalmas textil lett, de úgy gondolom, hogy egy diplomamunkában még lehet kutatni, tesztelni, új utakat keresni. Úgy gondolom nagyon tanulságosak voltak számomra a készítési folyamatok. Anda Emília nagyszerű konzulens volt, kezdettől fogva támogatta, hogy férfi ruházattal foglalkozzak a diploma kollekciómban, nagyon építő és tartalmas tanácsokat adott és remek egyensúllyal terelgetett, mindig szívén viseli a diákjai projektjeit, időt és energiát nem sajnálva segített végig minket. Nagyon tisztelem a munkásságát és emberileg is, örülök, hogy a tanítványa lehettem.

 

Milyennek tervezed a saját márkádat? 

A saját márka kicsit még várat magára, szeretnék még tanulni, jelenleg leginkább a szabásminta készítés, a készítési folyamatok hoznak lázba és ezen a téren szeretnék most fejlődni, férfi ruházat vonalon. Szükségem lesz még egy jól csengő és sokkal rövidebb márka névre is!

 

FACEBOOK | INSTAGRAM | LOOKBOOK

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszcouture.blog.hu/api/trackback/id/tr67637320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása