#MBFWCE - 1. rész
Beszámoló a Mercedes-Benz Fashion Week Central Europe első napjáról

A Design Terminál és a Mercedes-Benz Hungária Kft. stratégiai megállapodásának köszönhetően, amiről már itt olvashattatk,  Budapest is belépett a nemzetközi divathetek városainak sorába.

Mi a teendő, ha közel a cél? Magyarország két legnagyobb divateseménye a TONI&GUY Fashion Week Budapest és a Central European Fashion Days a 2016-os tavaszi szezontól a Mercedes-Benz személyében közös névadó szponzort fogadott. A kétnapos rendezvény összeköti a divatipar meghatározó szereplőit. A tervezők, a kereskedőházak, a szaksajtó képviselői egy helyen találkozhatnak - idén már hét országból érkeztek buyerek. A közép-európai divattervezők kollekciói megvásárlásával segíthetik a hazai márkák nemzetközi piacra jutását. A Mercedes-Benz már több mint két évtizede támogatja a divatipar rendezvényeit. 1995-ben a sidney-i és a melbourne-i Fashion Weeket szponzorálta, később Berlintől Buenos Airesig, Pekingtől Isztambulig több országban a Fashion Week hivatalos partnerévé vált. Így Budapest is felkerült a divatvilág térképére, ellenben ahhoz, hogy ott is maradhasson szezonról szezonra meg kell újulnia, nem mellesleg fel kell hívni magunkra a globális divatpiac figyelmét - olvasható a The Budapest Fashion Journal címlapján.

design_terminal_vargha_miklos_11.JPG

 

INQ Concept

A wonderLAB saját márkájának kollekciójában a modern enteriőrök hangulata elevenedik meg, és a második világháború előtti belsőépítészet radikálisan újszerű, konstruktivista-funkcionalista megoldásai, geometrikus bútorai, tágas terei inspirálták a tervezőket. Tetszett ahogy a merev anyagok egy keretet adtak a kollekciónak, míg a pasztell árnyalatok kontrasztot alkottak a testes katona zöldekkel és a letisztult fehér színnel.

 

Je Suis Belle

Dévényi Dalma és Kiss Tibi márkája idén ünnepli 10. évfordulóját, így a Je Suis Belle 2016-os tavaszi kollekciója a márka eddigi darabjainak újraértelmezése és inspirálta.  A teljes mértékben a fehér színre épülő kollekció egyetlen modelljére sem lehet azt mondani, hogy unalmas, hiszen hol a lágy anyagok, hol a csillogó applikációk tetszik különlegessé a kollekciót. Nem mellesleg továbbra is a KOMOD egyik alapítója, Veszprémi Gabriella tervezi a Je Suis Belle remek táskáit és kiegészítőit. 

 

The Four

A márka tervezőit legújabb kollekciójuk megalkotásakor a flow élmény inspirálta, az az élmény, amikor teljesen elmerülünk abban, amit csinálunk. Tetszik, ahogy a kollekcióban egyszerre van jelen a játszi könnyedség és a dekadencia is, amit leginkább a szabásvonalakkal és a anyaghasználattal, valamint a printekkel értek el a tervezők. 

 

Dori Tomcsanyi

Hamar kiderült, hogy Tomcsányi Dóri a MBFWCE keretein belül nemcsak a 2016-os tavaszi kollekcióját mutatta be, hanem az aktuális resort darabjait is a kifutóra küldte. Őszintén nem volt ezzel semmi baj, hiszen a két kollekció alapja a retróból építkezik, amit Dóri egyedi látásmódja fon össze. A márka resort kollekciója a cserkészek uniformisából inspirálódik, valamint az egyenruhákra hajazó dressek mellett a 70-es évek tini divatja is visszaköszön a ruhákon. A márka tavaszi kollekcióját a Balaton fénykora, szintén a 70-es évekbeli szocialista-paradicsom ihletett. Már-már elvárás lett a magyar tervezőknél, hogy a merev szabásokat könnyed anyagokkal kell lazítani - ezt Dóri is nagyon szépen kivitelezte. A tavaszi kollekció egy napszemüveg kapszula-kollekcióval is kiegészül, amit Tomcsányi a Battila márkával közösen álmodott meg.

 

Domi Grzybek

A tavalyi Gombold újra! pályázat öltözék kategóriás győztese is bemutathatta legújabb kollekcióját a két napos eseményen. Ugyan a lengyel tervező darabjai picit kilógtak a magyar sorból, de épp ettől volt olyan szerethető. Domi Grzybek a tavalyi győztes kollekcióját gondolhatta újra,amit egy-egy könnyedebb darabbal egészített ki.

 

Anda

Mondanom sem kell, hogy rajongok Anda Emi munkásságáért, hiszen nagyon tetszik az a fajta minimalizmus, amit Ő képvisel a magyar piacon. Legújabb kollekciójával mégis meglepett, hiszen a fekete-fehér egyeduralmát a szürkés printek és a narancssárga egy nagyon erős, már-már pirosas árnyalata törte meg. A kollekcióban a merev szabásvonalak a dinamikus hátkivágások tették még különlegesebbé.

 

Nanushka

Sándor Szandra továbbra is a letisztult, hordható designra esküszik. A márka kifutóján egyszerre van jelen a kifinomult, elegáns nő és a bohó ifjú hölgy, s ez a kettősség a márka teljes 2016-os tavaszi kollekcióra jellemző, amit a remek színek és anyaghasználatok tartanak egyben. Nagy kedvenceim a kollekcióból az újragondolt ballonkabátok és a derékhangsúlyos darabok. 

 

Áeron

A kezdetektől imádom azt a nőies minimalizmust, amit Áron Eszter alkotott meg itthon a márkájával.  A modern minimalizmus jegyében született meg a brand 2016-s tavaszi kollekciója, amit a velúros és lyukacsos anyagok, a légies szövetek, a bőr fényessége, a derékhangsúlyos övek, a túlméretezett és játékos zsebek, illetve a kissé futurisztikus övtáskák teszik igazán egyedivé. A visszafogott, nőies darabok uralmát a kifutón olykor a túlméretezett bohókás szettek törik meg.

 

Use unused

A USE unused szintén idén ünnepelte fennállásának tizedik évfordulóját, így a MBFWCE kifutóján mutatta be első teljes értékű férfi kollekcióját, amely határozott konzisztenciát mutat a brand női vonalával. Mint minden USE-kollekciónak, így az ideinek is magyar témájú az inspirációja - ez pedig nem más, mint Farkas Bertalan és az űrutazás. Az inspiráció leginkább a csillagos égboltot idéző cut-out jersey-ken, illetve a meteorokat ábrázoló printeken voltak a leglátványosabbak, míg a teljes kollekció hozta a megszokott, s egyben elvárt, nőiességet és kifinomultságot.

 

Dora Abodi

A MBFWCE szombati napjának záróshow-ja igencsak látványossá és extrémmé sikeredett Abodi bemutató volt, melyet a Dystopia Gardens névre keresztelt a magyar dizájner. A márka 2016-os tavaszi kollekciója arra a kérdésre próbál választ adni, hogyan lehet újrakezdeni egy mindent elsöprő harmadik világháborút, amire néhány borús jóslat szerint a mai emberiségnek nem kevés esélye van. "Az én új világomban a világégés nem egyenlő a teljes pusztulással, a természet és az állatvilág visszahódítja a városokat, az emberek pedig egy természetközelibb, ösztönösebb, humánusabb világot építenek újjá, amelyben újjáélednek az ősi hagyományok, legendák és sokkal jobbá válunk. Ezért volt a modelleknek törzsi, kicsit goa, kicsit space hippy frizurákat idéző fonott hajuk, és különleges, gyémántokat könnyező sminkjük. Mivel az volt a cél, hogy maga az alapötlet érthetővé váljon, ezért a kollekcióból is azokat a darabokat választottam, amik leginkább egyértelművé teszik a kollekció üzenetét. Emellett megjelenik egy állandó inspirációm a 90-es évek végének techno, rave, goa és goth partykultúrája, amelyben szintén egy fajta urban tribal hangulatot idéz" – magyarázza a tervező (forrás), A kollekciót két designkollaboráció egészíti ki: Dóra és Vágó Réka közösen megalkotta a ABODI x REKAVAGO cipőkollekciót, míg a kifutón feltűnt napszemüvegek a Battila márkával közösen álmodta meg Abodi. 

-->

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszcouture.blog.hu/api/trackback/id/tr357973395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása