In Motion
KREA divatbemutató 2016 - sajtóközlemény

A Fashion In Motion Divatbemutatón a  KREA frissen végzett divattervezőinek  diplomakollekciót láthatták az érdeklődők 2016. június 15-én szerdán az Akvárium Klubban.

Az innovatív fiatal tervezők differens inspirációktól vezérelve hozták létre kulturális, társadalmi, művészeti, városi és építészeti jelenségekre reflektáló öltözékeiket. A Fashion In Motion esemény résztvevői olyan trend teremtő ruhadarabok bemutatkozásának lehettek szemtanúi, melyek a kortárs képzőművészet határát feszegetik és jövőbe mutatóan experimentálisak. A KREA Kortárs Művészeti Iskola 2016-ban végzett divattervezői: Gelák Adrián Benjámin, Gulyás Barbara, Illés Dorottya, Lukács Bianka, Nyeste Laura, Szűcs Áron Tamás, Wagensommer Gabriella, Weisz Gabriella, Wimmer Orsolya, Wolner Zsófia. A teljes bemutató itt nézhető meg!

37bn1281.jpg

Wolner Zsófia: PAST-MODERN STRUCTURE

Konzulens: Godena-Juhász Attila divattervező /USE Unused/, szakvezető

Létezésünk óta az embert struktúrák sokasága veszi körül. A struktúra, egy szabály menti rendeződés, szerveződés, mely egy egyszerű elem meghatározó módon történő ismétlésével kialakít egy organikus, vagy épp geometrikus formát. Az önmagát ismétlő formák harmóniát közvetítenek. Wolner Zsófia kollekciójának témája a struktúrák vizsgálata és újraértelmezése a divatban. A végeredmény egy újító, ugyanakkor állandó értékeket képviselő, letisztult, részleteiben finoman kidolgozott, jól átgondolt kollekció. A struktúrák megjelennek átértelmezett textilmanipulációkon és a manipulációhoz szervesen kapcsolódó szabásvonalakban illetve új innovatív anyag feldolgozásokban.

1_11.jpg

 

Szűcs Áron Tamás: CITYLIGHT

 

Konzulens: Godena-Juhász Attila divattervező /USE Unused/, szakvezető

Napjainkban a nemek közötti határok egyre inkább elmosódnak, a férfi illetve női viseletek helyét átveszi egy egységesebb, mindkét nem számára hordható ruhatár. A kollekció inspirációját a nagyvárosi élet adta, mely életvitel markáns meghatározója a sokszínűség és a mobilitás. Sokszínűség egyrészt etnikai, vallási identitásbeli értelemben, másrészt a városi megjelenés, építészet és miliő tekintetében. A mobilitás a városi közlekedésére utal, mely kikerülhetetlen eleme az urbanizációnak. A tömegközlekedés összeköt kortól, nemtől, identitástól függetlenül és lüktetés, dinamizmus jellemzi. A kollekció neve CityLight egyaránt utal a városi fényekre és a jövőt szimbolizáló irányfényre.

2_13.jpg

 

Weisz Gabriella: CROSSING LINES

Konzulens: Anda Emília divattervező /ANDA/, szakvezető

A kollekció a 70-es évek újraértelmezését és modern, mai kontextusba helyezését tükrözi. A rétegek és panelek egymással való találkozását, illetve az ezen találkozásokból kialakuló metszésvonalak izgalmas játékát kihasználva Weisz Gabriella a korszak klasszikus jegyeit új látásmódba helyezte. A tervezés folyamatát inspiratív módon befolyásolta a minimal art Ellsworth Kelly festményei és Robert Morris textilmunkái, illetve Jean Loup Sieff fotóművész alkotásai. A kollekció egészét az asszimetria irányítja, nemcsak a ruhadarabok sziluettjét, de az egymást keresztező vonalak irányát is meghatározza. Innen ered a kollekció elnevezése a Crossing Lines.

3_13.jpg

 

Illés Dorottya: BACK TOGETHER

Konzulens: Godena-Juhász Attila divattervező /USE Unused/, szakvezető

Illés Dorottya kollekciója egyrészt merít a múltból, vizuális örökségből másrészt a mai kortárs tendenciákból. Az alternatív anyaghasználat, a textil és a kerámia találkozásával való kísérletezés, a kézműves eljárások felé fordulás uralja az öltözékeket. Az ember már a kezdetektől fogva használja a kerámiát és a textilt, ez a két anyag és gesztus együtt indultak az ember keze alatt, majd idővel eltávolodtak egymástól. Az elgondolás alapja, hogy ez a két anyag újra találkozzon, és együttműködjön a kollekcióban.

4_13.jpg

 

Wimmer Orsolya: GHARB

Konzulens: Tóth András divattervező /USE Unused/, szakvezető

A kollekció címe a keleti és nyugati kultúra találkozására, a mindannyiunkat érintő szír menekült helyzetre utal. Az öltözékek koncepciója a keleti sziluettek, nyugati, modern anyagokkal való párosítása volt. A férfiak tradicionális viseletét a kaftánt gondolta újra Wimmer Orsolya és a hosszított nőies sziluettek maszkulin oldalát igyekezett hangsúlyozni. Néhány öltözéken a camouflage minta is megjelenik, mellyel a tervező a hadban állás folytonos jelenlétére kívánja felhívni a figyelmet, illetve burkoltan ösztönözni kíván a békére, a háború felszámolására, az emberek és a természet védelmére.

5_13.jpg

 

Gelák Adrián Benjámin UN//BLOCKING

Konzulens: Anda Emília divattervező /ANDA/, szakvezető

A tervező fő inspirációját a modern épületek és a rajtuk, illetve általuk megjelenő éles kontúrú árnyékok adták. Elsősorban az épületek letisztultsága, nagyvonalúsága ragadta meg Gelák Adrián Benjamint és ezt kívánta átültetni a ruhadarabokba. Ahogy a fény-árnyék hatásokban meghúzódik a kontraszt fogalma, úgy a kollekció több elemén is tetten érhető és átvitt értelemben megfigyelhető.  Megjelenik a szín párosításokban az éles, szögletes és az íves szabásvonalakban, a klasszikus anyaghasználatban és a modern textíliák alkalmazásában, a sportos és elegáns fazonokban. A modern tömb épületek rezzenéstelen statikussága és a rajtuk megjelenő hatalmas üvegfelületek által sugárzott könnyedség ellentéte pedig a merev anyagok légies sziluettekkel való párosításában manifesztálódott. Benjámin számára a tervezésen túl a kivitelezés is fontos volt, a modellezésben és varrásban egyaránt részt vett.

6_10.jpg

 

Wagensommer Gabriella: RESTART

Konzulens: Tóth András divattervező /USE Unused/, szakvezető

2025-ben kitör a harmadik világháború, atombomba támadás következtében több tonna feketeszén kerül a troposzférába, ami elnyeli a nap energiáját és 20 év kemény telet indukál. A kegyetlen környezeti feltételek éhezést, háborút eredményeznek, mely következményeképp tetemes pusztulásnak indul az emberiség és az állatvilág. A háború után 100 évvel a túlélőkből újraszerveződő utópisztikus társadalom arra törekszik, hogy használja, de ne kihasználja a természetet. Mellőzik a nagyipari gyártást, csak annyit termelnek, amennyit elfogyasztanak, mellőzik a társadalmi kasztokat és rétegeket. Mindenki egyenlő és értékes tagja a társadalomnak. Ennek a természetközeli, újjáéledő társadalomnak a viseletét tervezte meg Wagensommer Gabriella. Kollekcióját újrahasznosított és természetes anyagokkal vegyített új textilekből alkotta meg. Öltözékeit formailag a nomád, ellenben grungeos jegyek jellemzik.

7_7.jpg

 

Gulyás Barbara, Nyeste Laura: SOCKS

Konzulens: Tóth András divattervező /USE Unused/, szakvezető

A kortárs képzőművészet ismérve, hogy bárki részese lehet, hogy nincs befolyással a nézőre, sajátossága a geg, a társadalomkritika és az ösztönösség, továbbá a vegyes technika alkalmazása. Gulyás Barbara és Nyeste Laura ezen ismérvek mentén integrálta a kortárs artisztikát a divatba. Kollekciójuk elkészítését egy művészeti projekt előzte meg, mely során az öltözékeik egyes anyagain művészek és nem művészek egyaránt nyomot hagyhattak, textileikre a kiállítás résztvevői szabadon alkothattak. A művészeti határterületek közötti átjárás eredményeként a kollekciót a geges hozzáállás és kísérletező, játékos hangulat, a maszkulin és feminin stílusjegyek összemossa és a sportos és elegáns viselet keveredése jellemzi.

8_3.jpg

 

Lukács Bianka: LES JEUX SONT FAITS

Konzulens: Anda Emília divattervező /ANDA/, szakvezető

„Az öltözékek levetkőzése jeleníti meg azt a lelki folyamatot, ahogy az emberek próbálják levetkőzni azt a szokásukat, hogy másokra hasonlítsanak (…) egyre kevesebb öltözet lesz a szereplőkön, amivel azt mutatom be, hogyan próbálják mentesíteni magukat, hogyan akarják levetkőzni a nehézségeket. Nem tudnak teljesen szabadulni, mert még hozzájuk van kötve egy másik, felöltözött alak. Ezzel a képpel utalok a társadalmi konvenciókra, amik nem engedik, hogy szabaduljon az egyén. Az emberben munkálkodik a szabadulás vágya, és megszabadul azoktól az érzéseitől, amelyek a szokásaihoz szorosan kötve nem engedték kilépni gondolatvilágából. (…) A ruha levétele egyenlő a megfelelési kényszer levetkőzésével.” Részlet Lukács Bianka kollekció leírásából. Diploma videója itt nézhető meg.

 

A diplomázott divattervezők öltözékei mellett a másod- és harmadéves hallgatók Marni tervezői stílusában megálmodott  FLOW 2016/2017-es őszi-téli kollekciója is megtekinthető volt az eseményen. Koncepciójuk esszenciája a márka egyedi hangulatának megidézése volt. Az egyszerű sziluettek párosulnak különleges részletkidolgozásokkal, merész színkombinációkkal. A szokásoktól eltérő, elvont formákkal tették a kollekciót karakteresen nagyvonalúvá. Ezt a sajátos retro szellemet a különböző anyagok eklektikus összhangja is tükrözi és alátámasztja. A hallgatók az extravagáns öltözékekhez egyedi kiegészítőket is terveztek. A létrejött összeállítást Anda Emília (ANDA) divattervező vezetésével Belovai Bettina, Hegedűs Bernadett, Kőszegi Júlia, Németh Bernadett, Perrin Júlia, Tóth Brigitta, Varga Viktória alkották meg.

9_2.jpg

 

Fotó: Holecz Endre

 

FACEBOOK | INSTAGRAM | LOOKBOOK

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszcouture.blog.hu/api/trackback/id/tr1512331643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása